Zajęcia mają na celu przygotowanie poprzez muzykę ucznia niepełnosprawnego do uczestnictwa w różnych formach życia społecznego zgodnie z jego potrzebami
oraz indywidualnym poziomem sprawności i umiejętności.
Cele zajęć:
– rozwijanie wrażliwości muzycznej;
– rozwijanie uzdolnień muzycznych;
– kształtowanie zainteresowania i zamiłowania do muzyki;
– stwarzanie możliwości do spontanicznej, odtwórczej i twórczej ekspresji
muzycznej;
– kształtowanie emocjonalnego stosunku do muzyki;
– rozbudzanie zamiłowania do muzykowania indywidualnego i zespołowego;
– rozwijanie wyobraźni muzycznej i ruchowej;
– stymulowanie różnych form aktywności muzycznej uczniów (granie,
słuchanie, tworzenie);
– rozbudzanie twórczej postawy wobec siebie i świata;
– kształcenie właściwej postawy wobec własnej kultury i tożsamości narodowej;
– kształtowanie umiejętności odpoczynku i odprężenia przy muzyce;
– kształtowanie umiejętności koncentracji i współdziałania w grupie
oraz odpowiedzialności za grupę:
– tworzenie sytuacji dostarczających miłych i radosnych przeżyć;
– wyposażanie dziecka w niezbędne umiejętności muzyczne, a także wiedzę
z tego zakresu;
Zakres tematyki zajęć obejmuje:
- śpiew
- grę na instrumentach
- ruch przy muzyce
- tworzenie muzyki (improwizacja)
- słuchanie muzyki (percepcja muzyki)