Fascinating stories in English
1. Przedstawienie projektu
Dawno, dawno temu… A może wcale nie tak dawno, tylko współcześnie, gdzieś obok nas?
W naszym projekcie zapomnieliśmy o średniowiecznych książętach i smokach. Przenieśliśmy się do świata bardzo głodnej gąsienicy, brązowego niedźwiedzia czy zachwyconego swoimi butami kota Pete’a, aby poszerzyć znajomość angielskiego słownictwa i przy okazji świetnie się bawić!
Pracując w międzyszkolnych grupach stworzyliśmy zestaw angażujących aktywności inspirowanych popularnymi anglojęzycznymi historyjkami, rozwijając przy okazji uczniowską wyobraźnię i kreatywność.
2. Nasze działania projekcie
- Zaczęliśmy od historyjki pt.”A very hungry caterpillar” i cyklu rozwoju motyla. Nasi uczniowie przygotowali jajo gąsienicy, wykorzystując do tego roboty edukacyjne. Dzieci zaprogramowały Geniboty w taki sposób, żeby rysował koła.
Stworzyliśmy również ćwiczenie w wersji interaktywnej.
https://padlet.com/klasanet/a-very-hungry-caterpillar-wmbmikz5il57wm5y
Następnym zadaniem było stworzenie ekologicznego posiłku dla gąsienicy…
… i samej gąsienicy z całotygodniowym, zdrowym menu.
Kolejne zadanie projektowe dotyczyło angielskiej historyjki pt. „Brown Bear, Brown Bear”.
Uczniowie stworzyli inscenizację i wcielili się w bohaterów opowiadania o brązowym misiu i nie tylko…
- W historyjce o kocie Pete pt.”I love my white shoes” nasi uczniowie, którym bardzo spodobało się wcielanie w różne role, stworzyli kolejną inscenizację. Ćwiczyli również różne umiejętności praktyczne. Sami zobaczcie!
https://padlet.com/edukacjatik/pete-the-cat-umcsobagb3iqu5jj
3. Uczestnicy projektu:
W naszej szkole zadania projektowe realizowały klasy II/III b, IV a, V, VI c ZET.
Placówki, które również uczestniczyły w projekcie:
– Europejska Szkoła Podstawowa dr Rahn w Zielonej Górze;
– SP z Oddziałami Integracyjnymi nr 6 w Siedlcach,
– SP nr 86 im. J.Sampa w Gdańsku,
– SP nr 1 im. J.Kusocińskiego w Ożarowie,
– SP nr 30 im. M.Zientary – Malewskiej w Olsztynie,
– SP nr 2 im. Wł. Jagiełły w Hajnówce,
– SP nr 257 im. prof.M.Falskiego w Warszawie,
– SP nr 391 im. M. A. Dawidowskiego ps. „Alek” w Warszawie,
– SP nr 37 im. kard.St.Wyszyńskiego we Wrocławiu.
4. Koordynatorzy projektu:
Daria Kolus, Danuta Grygierek, Wiesława Skrzyszowska, we współpracy z Aleksandrą Tatarczyk – Sobek, Barbarą Budką, Katarzyną Konieczny i Katarzyną Kaulich – Woźnicą.