Cele innowacji:
Kształtowanie postaw społecznych u dzieci w wieku przedszkolnym i szkolnym.
Rozbudzanie w dzieciach wiary w siebie oraz własne możliwości.
Aktywizacja dzieci i młodzieży na zrozumienie emocji i uczuć innych osób.
Integracja zespołu klasowego.
Współpraca nauczyciela i uczniów z placówkami oświatowymi z terenu całego kraju i
zagranicznymi szkołami polonijnymi poprzez wspólną wymianę doświadczeń na stronie
projektu.
Wychowanie do wartości takich jak empatia, wyrozumiałość, szacunek i wrażliwość.
Tworzenie sytuacji budujących wrażliwość dziecka, empatię i szacunek wobec innych kreowanie
wartości i norm społecznych poprzez współdziałanie z instytucjami i organizacjami będącymi
źródłem istotnych wartości.
Kształtowanie postaw i nawyków korzystnych dla środowiska naturalnego.
Stworzenie sytuacji do bezpośredniego obcowania z przyrodą.
Wdrażanie do zachowań akceptowanych społecznie.
Poznawanie rzeczywistości przyrodniczej poprzez obserwowanie, eksperymentowanie,
odkrywanie i przeżywanie.
Spodziewane efekty
Wykształcenie umiejętności uważnego i świadomego postrzegania otaczającego świata.
Nabycie pozytywnego nastawienia do otoczenia oraz wykształcenie postawy gotowości do jego
ratowania.
Wykształcenie umiejętności współdziałania w grupie.
Wzrost świadomości ekologicznej wśród dzieci i rodziców.
Umiejętność prowadzenia obserwacji w środowisku najbliższej okolicy
Przeprowadzenie samodzielnie prostych badań, doświadczeń pozwalających poznać stan
środowiska lokalnego
Dokumentowanie i opracowywanie wyników
Nabywanie umiejętności pracy w grupie –
Podejmowanie działań na rzecz lokalnego środowiska
Wspieranie dziecięcej wyobraźni oraz kreatywności.
Uwrażliwienie dzieci na potrzebę niesienia pomocy środowisku, zwierzętom.
Podniesienie poziomu kultury osobistej.
Podniesienie jakości pracy placówki oraz poszerzenie działań dydaktycznych i wychowawczych